Burun Ameliyatı ve minirinoplasti

 Mini burun estetiği yada minirinoplasti sadece burun ucunu yukarı kaldıran bir ameliyat. Ameliyat burun deliği içerisinden 1 cm kadar bir kesi ile yapılıyor ve bu kesi ameliyat sonunda kapatıldığı zaman içeride kalıyor, yani dışarıdan gözükmüyor. Kapalı burun ameliyatlarına benziyor diyebilirim ama yapılan kesi çok daha küçük. Zaten 10 dakikada büyük bir kesi açıp kapatmak mümkün olmazdı. Bu küçük kesiden burun ucu kıkırdaklarına ulaşılıyor ve "septum" dediğimiz burnun ortasında bulunan sağlam kıkırdak duvar bir destek olarak kullanılarak burun ucu kıkırdakları yukarı doğru kaldırılıyor. Yapılan işlem aslında o kadar basit ki tekniğin bence en büyük başarısı bu kadar az işlemle bu kadar etkili sonuç alabilmesi. Genellikle ameliyathane çalışanlarının hayretli bakışları altında ameliyat 10-15 dakikada bitiyor.

Minirinoplasti benim için uygun mu?

Bunu ben bile görmeden tam olarak söyleyemem. Size pratik bir test: burnunuzun ucunu tutun ve aşağı yukarı oynatın. Eğer "keşke şu yukarı kaldırdığım halinde dursa, ben başka hiç bir şey istemiyorum" diyorsanız bu ameliyat size göre demektir. Çünkü ameliyatta yapılan tam olarak bu. Yukarı kaldırıp oraya tutturuyoruz. Eğer benim sorunum bundan çok daha fazla yada farklı diyorsanız size "rinoplasti" çok daha uygun olacaktır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yaptığımız Burun Ameliyatları ve Operasyon Bilgileri

Burun Estetiği ve Kullanılan Teknikler